עוד שבוע וחצי אני ניגש לפסיכומטרי - במה כדאי לי להתמקד עד אז?

+6 הצבעות
נשאל מרץ 11, 2013 על-ידי יובל זילברברג (210 נקודות)
retagged פברואר 15, 2016 על-ידי עובד שאול

2 תשובות

+3 הצבעות
 
התשובה הטובה ביותר
אוכל להוסיף באופן כללי יותר: שבוע וחצי יכולים להיות זמן מאד מועיל או זמן שמתבזבז, זמן שמנוצל ללמידה ושיפור משמעותי מאד או זמן שבו רמת החרדה עולה בצורה משמעותית, ונראה שאין טעם להמשיך להתאמץ. הנה כמה עצות בכדי לנצל את הזמן ביעילות:
* תכנון מראש: חשוב מאד לתכנן מראש את לוח הזמנים שלך, אפשר ורצוי בעזרת המדריך. לוקחים לוח של כל הזמן שנותר עד לבחינה. רושמים את המשבצות הגדולות כמו: שיעור, סימולציה. ממלאים משבצות זמן נוספות כמו: תחקור הסימולציה, וכן הפסקות יזומות, השארת היום האחרון רגוע, וכו'. ואז ממלאים את החלונות הפנויים באופן מתוכנן: חלון אחד למעבר על נוסחאות גיאומטריה, חלון אחד למעבר על ביטויים, הכל לפי ההמלצות שהומלצו כאן, הצורך וההתייעצות עם המדריך.
* שגרה וסדר יום: חשוב לשמור, ובמיוחד בעת לחץ, על שגרה כמה שניתן. לקום בבוקר מוקדם באותה השעה (להתרגל לשעה בה יערך המבחן), לאכול באופן מסודר, לנסות לבצע פעילות גופנית כלשהי באופן קבוע, לישון מספיק ובשעות הלילה. ל"ינשופים" מבינכם מומלץ להיחשף כמה שניתן לאור שמש במהלך היום כדי לסדר את השעון שלכם. חשיפה מבוקרת יכולה להיעשות גם באמצעות למידה בחדר מואר, ליד חלון גדול.
* תמיכה: כמה שזה מפתה לפעמים, הימנעו מהסתגרות טוטאלית בלימודים ובעצמכם. זו תקופה שבה אפשר ורצוי להיעזר בחברים לכיתה, וגם במשפחה ובחברים מבחוץ, כדי לא להיות לבד עם הלחץ. אם תערכו הפסקה יזומה של רבע שעה לדבר עם חבר/ה באמצע יום למידה אינטנסיבי או בסופו, גם אם זמן השיחה קצר- זה יכול לעזור משמעותית למצב הרוח ובכך גם ליעילות הלמידה. כמובן, בחרו בחוכמה מיהם הגורמים שידרבנו אתכם ולא ירפו את ידיכם או יעודדו להתרשל בלימודים...

ואל תשכחו, המדריכים כאן בשבילכם בכל רגע!
בהצלחה
נענה מרץ 20, 2013 על-ידי אריאלה פרידמן (4,190 נקודות)
+6 הצבעות
שבוע וחצי הם זמן לא מבוטל וכדאי לנצל את הימים האלו למספר דברים:

 - סימולציות, סימולציות, סימולציות - תרגול הדבר האמיתי כך שבבחינה תהיה הכי מוכן שאפשר
- חזרה על כל הכללים, אוצר מילים ונוסחאות
- חזרה על שיטות הפתרון לכל אחד מהנושאים - שכן זוהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם השאלות בבחינה.
- מומלץ, במסגרת הזמן הזה, להגיע אל המקום בו תבחן ולפתור בו פרק או סימולציה, להכיר את הכיתה, את המרחק מהשירותים ואיפה הכי מומלץ לשבת - כך שביום הבחינה תדע כל מה שצריך לדעת על הכיתה בה אתה נבחן.

כמובן שיהיה בהצלחה!
נענה מרץ 11, 2013 על-ידי חן רוזן (16,470 נקודות)

שאלות נוספות שיתכן שיהיו רלווטיות לשאלה זו

+7 הצבעות
1 תשובות
הצבעה +1
1 תשובות
+4 הצבעות
1 תשובות
נשאל נובמבר 12, 2017 על-ידי ליהי לביא.... (250 נקודות)
...