היי ענבר,
בואי ננסה להתייחס לשאלה הזו בשני אופנים - הראשון יהיה בגוון פסיכומטרי והשני יהיה כללי יותר.
1. כשאנו מדברים על הבחינה הפסיכומטרית - לפני שנשאל את עצמנו איך לחלק את מספרים גדולים בלי מחשבון, נשאל את עצמנו האם באמת צריך לעשות זאת?
אולי אפשר לחשב את ספרת האחדות של התוצאה ולפסול תשובות שאינן מתאימות.
אולי אפשר לעשות חישוב "בערך" ולפסול תשובות שאינן קרובות.
אולי ניתן מראש להציב תשובות ולבדוק שהן מתאימות.
הטיפים הללו נלמדים בשיעור "תכונות מפרים חלק 1" - אם את בתחילת קורס ועדין לא למדת זאת, חכי זה ילמד. אם כבר עברת את השיעור אני ממליץ לך לחזור עליו מתוך האתר (נמצא בעמוד תכונות מספרים ונקרא "חישוב מקורב").
2. באופן כללי יותר -
בואי ניקח דוגמה. למשל, 116 לחלק ל-4.
נסי לחשוב על מספר הקרוב ל116 ולחלק ל-4.
למשל 100. 100 לחלק ל-4 הם 25.
נשאר לנו עוד 16 לחלק ל-4 שזה 4.
אז 116 לחלק ל-4 הם 25+4 שזה 29.
ניקח דוגמה נוספת - 456 לחלק ל-8.
400 לחלק ל-8 הם 50.
נשאר לנו עוד 56. 56 לחלק ל-8 הם 7.
אז 456 לחלק ל-8 הם 50+7 שזה 57.
בקיצור, נסי לחלק את המספר המדובר לשני מספרים ובסוף לחבר את תוצאות החילוק.
שיהיה המון בהצלחה!