היי עדן,
נוכל להיעזר כאן ב-EZ זיהוי וב-EZ סיווג. הצבת מספרים מעט פחות מתאימה לשאלה מסוג זה (לא שאלו אותנו, למשל, "מה יכולה להיות התשובה", או "מה חייבת להיות התשובה", אלו ניסוחים יותר מתאימים להצבת תשובות).
ה-EZ זיהוי שלנו הוא בעיות יחס כפי שזיהית, ה-EZ סיווג שלנו הוא מכפלת יחסים. תוכלי לראות דוגמא לגבי דרך הפתרון הזו בעמוד 57 בספר שאלות ובעיות.
רצוי להסתכל בתשובה שמופיעה כאן אחרי מעבר על הדוגמא בספר שאלות ובעיות. בקצרה - אנחנו משתמשים במכפלת יחסים כשיש לנו שני גורמים (במקרה הזה, "ימבה" ו"שושי") שיש ביניהם שלושה סוגים של יחסים שקשורים זה לזה בקשר של כפל. באופן כללי, כשפותרים תרגילים מסוג זה יש להיעזר בטבלה.
בתרגיל הזה, מופיעים היחסים הבאים:
-יחס מספר 1 - עלות חפיסה (ימבה ; שושי)
-יחס מספר 2 - מספר חטיפים בחפיסה (ימבה ; שושי)
-יחס מספר 3 - עלות חטיף אחד (ימבה ; שושי)
למה היחסים האלה קשורים זה לזה בקשר של כפל? הם קשורים זה לזה בקשר של כפל, כי אם נכפיל את יחס מספר 2 ביחס מספר 3, נקבל את יחס מספר 1 (עלות חטיף אחד כפול מספר החטיפים בחפיסה שווה לעלות החפיסה).
יחס מספר 1 - היחס בין עלות חפיסה של "ימבה" לעלות חפיסה של "שושי" זה 4:8 (המונה הופך למספר השמאלי בכתיבת היחס).
יחס מספר 2 - היחס בין מספר החטיפים בחפיסה של "ימבה" לבין מספר החטיפים בחפיסה של "שושי" הוא 20:10, ובצמצום, 2:1.
יחס מספר 3 - היחס בין עלות חטיף אחד של "ימבה" לעלות חטיף אחד של "שושי".
אם נכפיל את היחס הזה ביחס מספר 2, אנחנו אמורים לקבל את יחס מספר 1.
ניתן לראות שאם נכפיל את היחס 2:8 ביחס מספר 2, נקבל את יחס מספר 1. זה אומר שהיחס בין עלות חטיף אחד של "ימבה" לעלות חטיף אחד של "שושי" הוא 2:8. או בצמצום - 1:4
(הערה: אפשר למצוא את יחס מספר 3 בדרך הבאה: הופכים את היחסים לשברים [4:8, למשל, הופך לשבר ארבע שמיניות], מחלקים את יחס מספר 1 ביחס מספר 2, ומקבלים את יחס מספר 3. פעולת החילוק היא הפעולה ההפוכה לפעולת הכפל ולכן היא מבוצעת כאן).
שאלו אותנו על היחס בין עלות חטיף אחד של "שושי" לעלות חטיף אחד של "ימבה", ולכן צריך להפוך את היחס מ1:4 ל4:1.
בהצלחה! ההסבר יחסית מורכב ולכן אם יש שאלות נוספות, את מוזמנת לשאול.