שאלות ובעיות עמ׳ 187 11

+2 הצבעות
לא הבנתי בפיתרון מהו האיקס שהכפילו איתו את הנתונים
נשאל יולי 19, 2016 על-ידי אביה גילעדי (140 נקודות)
retagged יולי 21, 2016 על-ידי עובד שאול

תשובה אחת

0 הצבעות
היי אביה,

בתרגיל הזה, ה-EZ סיווג שלנו הוא משוואת האחוזים. נותנים לנו שלם (מספר הילדים בגן: זה השלם לא כי זה החלק הגדול אלא כי לפניו יש מ' הפלא), שני חלקים יחסיים (ילדים בני שש וילדים בני שבע) ואחוזים+שברים (25% וגם 2/7).

לפי משוואת האחוזים, ככה זה אמור להיראות:

מספר הילדים בגן*(2/7) = ילדים בני שבע
מספר הילדים בגן*(1/4) = ילדים בני שש

ילדים בני שבע + ילדים בני שש = 300

ולכן:
מספר הילדים בגן*(2/7) + מספר הילדים בגן*(1/4) = 300

החלק ששואלים עליו בשאלה הוא מספר הילדים בגן, וזה גם החלק היחיד שאנחנו לא יודעים כמה הוא שווה בשלב הזה. לכן, כדאי להציב במקום "מספר הילדים בגן" X, כדי להגיע לפתרון מתמטי.

ההמשך הוא בדיוק כמו הפתרון בספר: 2/7 כפול X ועוד 1/4 כפול X שווה 300, ולכן 8/28 כפול X ועוד 7/28 כפול X שווה 300.

מכאן נובע ש15/28 כפול X שווה ל-300.

מצמצמים ב-15 ומקבלים: X/28=20
ולכן X=560
נענה יולי 20, 2016 על-ידי אמיר כהן (5,820 נקודות)
יופי של הסבר! מסודר, ענייני וברור.

שאלות נוספות שיתכן שיהיו רלווטיות לשאלה זו

הצבעה +1
1 תשובות
נשאל מרץ 5, 2017 על-ידי בתאל קסב (380 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובות
נשאל נובמבר 18, 2016 על-ידי גיל אליהו (780 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובות
נשאל נובמבר 2, 2016 על-ידי גיל אליהו (780 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובות
+2 הצבעות
1 תשובות
נשאל אוקטובר 28, 2014 על-ידי רימונה קוזלוב (140 נקודות)
...