איך פותרים בעיות "משהו השתנה" מהר?

הצבעה +1
בהסברים אתם מראים שכדי לפתור בעיה כזאת צריך לכתוב משוואות, אבל בפסיכומטרי אין זמן לכתוב משוואות ואין גם איפה אז איך פותרים שאלה כזאת במבחן עצמו?
נשאל אוגוסט 16, 2016 על-ידי אבי כהן (130 נקודות)

תשובה אחת

הצבעה +1
שלום אבי,
אתה צודק, אכן נדרשת בניית משוואות לצורך בניית תרגילים מסוג זה, והדבר דורש ממך זמן לצד כתיבה על הדף. איך עושים את זה נכון? שתי הערות בנושא:

1. אכן תצטרך להקדיש זמן לבניית המשוואות, אבל יש כמה דברים שיכולים להפוך את זה לאפשרי. אם תבצע EZ-זיהוי ו-EZ סיווג במיומנות (תזהה שזאת בעית יחס מסוג משהו השתנה), ותכיר את ה-EZ-WAY - לא תצטרך להקדיש הרבה זמן לתכנון. שים לב, בבעיות מסוג משהו השתנה נדרשים מאיתנו רק ארבעה שלבים:

א. מציאת היחס הישן ורישומו כשבר באמצעות X-ים
ב. שינוי המונה והמכנה לפי הנתונים במשוואה.
ג. כתיבת השבר במשוואה שפתרונה הוא היחס החדש - בלי X-ים.
ד. מציאת הנתון המבוקש.

ספציפית, אני קורא מהדברים שלך שאולי יש אתגר מסוים בפתרון משוואות: במקרה כזה, מומלץ לשים דגש על הנושא הזה, ולתרגל אותו עד שייעשה פשוט יותר עבורך. תוכל למצוא חומרים באתר בכתובת הבאה, לצד מה שיש בספרי הלימוד -

https://www.ezway.co.il/ezlearning/ezpages.php/equations/

2. אתה צודק שאין הרבה מקום לכתוב בפסיכומטרי, אבל כן יש מספיק מקום - גם בספרים של איזיווי וגם בפסיכומטרי עצמו. לצורך המחשה, אתה יכול לראות בחינה פסיכומטרית לדוגמא של המרכז הארצי -
https://nite.org.il/files/psych/psychometric_july_2016.pdf

כן צריך לדעת לנצל את המקום בחוכמה: לעבוד מסודר ולפי השלבים על השטח שניתן לך. אם הנושא מדאיג אותך, אולי כדאי לענות על שאלות על גבי הספר ולא על דפי טיוטה נפרדים. אגב, באופן כללי אני ממליץ לך לכתוב הרבה על הדף (בתחום הכמותי - לחשב בכתב ולא בראש; בתחום המילולי - לכתוב במילים שלך את הטקסטים שאתה קורא).

שיהיה בהצלחה!
אמיר
נענה אוגוסט 16, 2016 על-ידי אמיר כהן (5,820 נקודות)

שאלות נוספות שיתכן שיהיו רלווטיות לשאלה זו

הצבעה +1
1 תשובות
0 הצבעות
1 תשובות
נשאל דצמבר 17, 2018 על-ידי נירית בר נוי (250 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובות
הצבעה +1
1 תשובות
נשאל מרץ 3, 2014 על-ידי יוסי עלמו (130 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובות
נשאל ינואר 12, 2014 על-ידי יניר ששון (140 נקודות)
...