תכונות מספרים - הגל השני - יחידה 4

הצבעה +1
שלום,
אני עובד לפי התכנית המוצעת באתר, הגעתי ליחידה 10 ורשום שיש לעשות את תכונות מספרים - הגל השני, אך ביחידה 4 מדובר כבר על ציר מספרים וממוצע. האם הייתי אמור ללמוד עד כה נושא כלשהו של ממוצע? עברתי שוב על היחידות וראיתי שבעיות ממוצע מגיעות רק בהמשך, אז השאלה היא איך עליי לפתור את יחידה 4? אני מצליח לפתור מהראש, אך נראה שהפתרון מתבסס על שיטות מסוימות שהייתי אמור ללמוד קודם לפתירת השאלות - למשל דרך החישוב של ממוצע של 4 מספרים או כמו שנתון לנו בשאלה 24 (עמוד 148) - לחשב בדרך קצרה את התשובה.

אודה להכוונתכם!
נשאל אוקטובר 20, 2016 על-ידי דדי בוזגלו (210 נקודות)

תשובה אחת

0 הצבעות
אהלן דדי,
הסר דאגה מלבך!
מה שראית ביחידה 4 (בגל השני) זה שילוב של תכונות מספרים עם עקרון של חישוב מקורב שמושתת על ממוצע. זה נכון, טרם למדת את נושא בעיות ממוצע ולכן הגיוני שלא ידעת איך לגשת לשאלות המדוברות.
מה שאני מציע לך לעשות, זה לסמן באותן שאלות מה בדיוק לא ברור, תקרא את הפתרון ותנסה לפתור כפי שמכתוב בפתרון בעצמך.
בהמשך, אחרי שתלמד בעיות ממוצע אתה תראה שהעקרון הוא די פשוט והגיוני.

עוד דבר - אתה בטח שואל את עצמך מדוע יש נושא שעדין לא נלמד בתוך יחידת שיעורי בית? זו שאלה טובה. הרעיון בגל השני הוא קודם כל חזרה ותרגול של מה שלמדת בשיעור עצמו. אך בנוסף, בגל השני אתה תפגוש לעיתים שאלות טיפה יותר מאתגרות או יצירתיות יותר. תזכור - אתה לא אמור לעבוד עם זמנים ביחידות הללו ככה שזה בסדר שדברים לוקחים לך זמן, אחרי הכל זה נקרא - "לימוד הבסיס".

מקווה שעזרתי,
בהצלחה!
נענה אוקטובר 20, 2016 על-ידי עובד שאול (20,890 נקודות)

שאלות נוספות שיתכן שיהיו רלווטיות לשאלה זו

+2 הצבעות
1 תשובות
נשאל ספטמבר 24, 2015 על-ידי גאיה טסל (280 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובות
נשאל אוגוסט 6, 2016 על-ידי עדן כבישי. (190 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובות
+2 הצבעות
1 תשובות
+2 הצבעות
1 תשובות
...