שיעור- תכונות מספרים, סוגי מס]רים - הגדרות

0 הצבעות
בשקף מספר 19 בשיעור הנ"ל עונה המדריך על שאלה לדוגמא בדרך האלימנציה:
מוצגת המשוואה - A+B=T , נאמר כי A ו B הם מספרים ראשוניים ונשאלת השאלה מה לא יכול להיות T. המדריך עובר בין המסיחים ומדגים כיצד 102 ו8 הם מספרים שיכולים להיות תוצאת הסכימה של שני מספרי ראשוניים ולכן הם אינם מתאימים. כשהמדריך מגיע לתשובה  השלישית (11) הוא מדגים כיצד מספר זה יכול להיות תוצאת הסכימה של מספר ראשוני ולא ראשוני (2+9) ומסתפק בזה על מנת לסמן תשובה זו כנכונה.

שאלתי היא- מדוע הוא מסתפק בזה? האם לא נדרש כאן שהוא יבדוק את כל הערכים האפשריים של A וB כאשר T=11 על מנת לשלול אפשרות שישנו צירוף של שני ערכים שמתאים לתנאי שבשאלה?

עצם העובדה שישנה אפשרות להרכיב את המספר אחת עשרה מסכום של מספר ראשוני + מספר מורכב לא אומרת בהכרח שלא ניתן להרכיב מספר זה גם משילוב של שני מספרים ראשוניים.
ממש כשם שהעובדה שניתן להרכיב את המספר 8 מ 2+6 לא אומרת שאי אפשר להרכיב אותו גם מ 3+5
נשאל אפריל 28, 2017 על-ידי עודד סמו (550 נקודות)

תשובתך

פרטיות: לא יעשה שימוש בכתובת המייל שלך מלבד שליחת התרעה על תגובות או תשובות.
Anti-spam verification:
To avoid this verification in future, please log in or register.

שאלות נוספות שיתכן שיהיו רלווטיות לשאלה זו

הצבעה +1
1 תשובות
הצבעה –1
0 תשובות
+2 הצבעות
1 תשובות
נשאל ינואר 31, 2016 על-ידי טמיר אברהם (140 נקודות)
הצבעה +1
1 תשובות
נשאל אוקטובר 13, 2013 על-ידי אלישבע יוסוביץ (390 נקודות)
הצבעה +1
1 תשובות
נשאל אוקטובר 20, 2016 על-ידי דדי בוזגלו (210 נקודות)
...