שיום (נתינת כותרת) פיסקה

0 הצבעות
האם ישנם כללים ברורים בנוגע לכותרות שאנו מתבשים לתת לפסקאות בחלק מן השאלות המילוליות?

לדוגמא- אינני מבין מדוע בשאלה 8 בפרק 5 של סימולציה 8 התשובה לשאלה "מה יכולה להיות כותרת מתאימה לפיסקה שקראתם"  היא 4 ולא 3
נשאל יוני 24, 2017 על-ידי עודד סמו (550 נקודות)

תשובה אחת

0 הצבעות
היי עודד,
השאלה שציינת דומה מאוד לשאלות הבנת הנקרא, שבהן שואלים אותנו מה יכולה להיות כותרת מתאימה לקטע / מה נושא הקטע / מה נושא הפסקה. במקרה כזה, לפי ה-EZ-WAY עלינו לערוך תיאום ציפיות: האם הגיוני שפסקה שכותבים בה על ההשפעה הכבידתית של נפטון על אוראנוס תיראה כך? לא, מכיוון שגילוי ההשפעה הכבידתית של אוראנוס על נפטון מוזכר בקטע רק כשלב מעבר בדרך לגילוי נפטון.
בהצלחה!
נענה יוני 26, 2017 על-ידי אמיר כהן (5,820 נקודות)
חייב לציין שאני מתקשה מאד להסכים עם התשובה ועם הנימוק שלך. במהלך כל הפסקה לא מוזכר נפטון אלא במשפט האחרון- כגורם שכוח הכבידה שלו השפיע על מסלולו של אורנוס. כאשר אנו קוראים את הפסקה כשלעצמה, מחוץ להקשר שבתוכו היא מופיעה,  אנו למעשה קוראים סיפור על כוכב אורנוס. כוכב שהאסטרונומים לא הצליחו לחשב את מסלולו כמו שצריך, ולכן העלו השערה כי קיים עצם אחר שכוח הכבידה שלו משפיע על אוראנוס. בחלוף זמן הם גם גילו שהעצם הזה הוא כוכב לכת חדש- נפטון.  בעיני גילויו של נפטון אינו עומד במרכז הסיפור כאן. הוא משרת את הסיפור כסיבה אפשרית לטעויות חוזרות ונשנות בחישוב המסלול של גיבור הסיפור- הלא הוא אורנוס.
הסיבה שנפטון משמעותי כאן היא, שבתחילת הפסקה מוזכר משהו לא ברור שמשפיע על אורנוס ובסוף הפסקה מצוין בבירור מהו הדבר הזה - הכוכב נפטון. כלומר, לאורנוס עצמו אין חשיבות מרכזית בפסקה.
אם אתה לא מסכים זה כמובן בסדר, יותר מהתשובה לשאלה הספציפית הזאת חשוב שאתה מכיר את ה-EZ-WAY ויודע איך לפתור.עם שאלות מהסוג הזה.

שאלות נוספות שיתכן שיהיו רלווטיות לשאלה זו

+3 הצבעות
1 תשובות
נשאל דצמבר 8, 2016 על-ידי שושנה זימרו (150 נקודות)
הצבעה +1
1 תשובות
נשאל נובמבר 15, 2022 על-ידי אייל גולדברג (180 נקודות)
0 הצבעות
2 תשובות
נשאל נובמבר 13, 2022 על-ידי אייל גולדברג (180 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובות
+5 הצבעות
0 תשובות
נשאל אוקטובר 6, 2014 על-ידי יעל שילר (280 נקודות)
...