בניסוי שערך חוקר, קבוצה של ילדים התבקשה לעשות מבחן. בסופו נבחרו חצי מהילדים באופן אקראי ונאמר להם: "כל הכבוד! ניכר שאתם חכמים מאוד". לקבוצה השנייה נאמר: "כל הכבוד! ניכר שהתכוננתם היטב למבחן". מיד לאחר מכן נשאלו הילדים אם הם רוצים להבחן במבחן נוסף.
מה יכולה להיות מטרת הניסוי?
א. לבדוק כיצד משוב חיובי משפיע על הצלחה של ילדים במבחנים.
ב. לבדוק מה מבין השניים: חוכמה / למידה, משפיע יותר על הציון של ילדים במבחנים.
ג. לבדוק האם מוטיבצייה של ילדים להבחן מושפעת מסוג המשוב החיובי שהם מקבלים