שלום חן סימולציה ראשונה שהייתה לי

0 הצבעות
שלום חן ביום שישי האחרון היה לי סימולציה ראשונה וקיבלתי שוק.
הכמות הטעויות שלי הייתנ גבוהה ולא היה לי זמן לקרוא את השאלות כולם
ובאנגלית הלך לי בכי רע.
לא קיבלתי את ההתאמות המתאימות לי מהמרכז הארצי.
וברצוני לשאול אותך. אם עברתי על כל החומר ולמדתי מלא כל הזמן הזה
ואז כל הזמן בבחינה יש שאלות חדשות שבחיים לא ראיתי כמו שהיה בתנועה ובהסקה מתרשים שבכלל לא ידעתי לפתור.
אם ככה יהיה בפסיכומטרי, אז איך בדיוק אפשר להתכונן אל הלא נודע והצליח בו?
נשאל יוני 10, 2013 על-ידי רחלי בוזגלו (660 נקודות)
retagged יוני 10, 2013 על-ידי אהוד צלטנר

2 תשובות

+2 הצבעות
 
התשובה הטובה ביותר
שלום רחלי,
כמה דברים שיש לי להוסיף על התשובה הנכונה שקיבלת:
1. לא סתם שלב המרתון ארוך יחסית: ללמוד ולדעת את כל החומר זה רק חלק מהעניין בפסיכומטרי. זה לא מספיק. החלק הנוסף הוא לדעת לעשות בחינה פסיכומטרית מלאה, וזה כישור בפני עצמו שצריך לפתח ולהתאמן עליו. צריך לדעת לעמוד בלחצים, לתכנן נכון את אסטרטגית המענה על הפרק, לענות בצורה יעילה כמה שיותר, ולעמוד בעומס הקוגניטיבי של שלוש וחצי שעות רצוף כמעט של מבחן. לשם כך יש לך כמה וכמה סימולציות לעשות בכדי להתאמן עליהן, לתחקר היטב, וללמוד בעזרת המדריכ/ה שלך איך לנהל את עצמך טוב יותר בבחינה.
ככל שתעשי יותר סימולציות ותתכנני את הזמן שלך נכון, גורם הלחץ ילך ויפחת.
2. חשוב גם להבין, שגם אם למדת "מלא" ועברת על החומר, זה לא אומר בהכרח שהבנת אותו כמו שצריך. האם עשית שעורי בית ביעילות? האם כשלא הצלחת שאלה עברת ישר לתשובות או בררת בדיוק מה היית צריכה לעשות כדי לפתור? האם התייעצת לגבי דברים שלא הבנת, וניסית לפתור שוב את השאלות אחרי שהבנת? יש חשיבות לא רק לזמן שהקדשת ללמידה, שהיה כנראה רב, אלא גם לטיב הלמידה שנעשה בזמן הזה.
אם יש נושאים רבים שהרגשת שחדשים לך, כנראה שאלה נושאים שלא הבנת מספיק משעורי הבית. אחרי תחקור של בדיוק מה לא ידעת, לפי מה שחן תיארה- האם היה זה גורם הזמן, או שבאמת חסר לך ידע, חזרי אל המדריכ/ה שלך להתייעצות כיצד להשתפר בתחומים אלה.
ככל שיהיה לך יותר ידע ובקיאות בחומר, הסיכוי שתופתעי במבחן מבחינת תוכן ילך ויפחת.

חשוב לקחת את הזמן שנותר, ולהפנות את האנרגיות שלך לשיפור ובכיוונים חיוביים ובונים כדי להצליח כמה שיותר בבחינה, ובשביל זה המדריכים פה לרשותך.
נענה יוני 10, 2013 על-ידי אריאלה פרידמן (4,190 נקודות)
selected יוני 10, 2013 על-ידי אהוד צלטנר
+2 הצבעות
הי לך
אין ספק שהסימולציה הראשונה מהווה ציון דרך משמעותי במהלך הלמידה, בעיקר כי בשלב הזה את מתמודדת עם בחינה מלאה בפעם הראשונה במסגרת הזמנים. העובדה הזו הופכת את הסימולציה הזו לעיתים למפחידה יותר ומדאיגה יותר.

חשוב לזכור כי זוהי פעם ראשונה בה את מתמודדת עם בחינה שלמה במסגרת הזמנים, כיוון שכך, צפוי שלא תצליחי להתמודד עם השאלות באותו האופן שבו התמודדת עימן כאשר לא נדרשת לעמוד במסגרת הזמנים הנוקשה.

בבחינה לא הופיעו שום שאלות חדשות, למרות התחושות שלך - כל השאלות הן שאלות שראית בשיעורי הבית באחד מגלי הלימוד. כלומר, לא מדובר בשום דבר חדש אלא בדברים שאת מכירה. על כן, את צריכה לשבת ולתחקר את הבחינה, להבין מדוע לא הצלחת להתמודד עם השאלות - האם לא הצלחת לזהות אותן כראוי? האם לא ידעת לסווג אותן? האם לא זכרת את דרך הפתרון הנכונה? האם לא זיהית מילות מפתח שעוזרות לך להבין מה לעשות (לדוגמא: מה יכול להיות/ מה הכרחי), האם לא הספקת בגלל מסגרת הזמנים?

תחקור שכזה יסייע לך להבין מהן הנקודות החלשות ומהן הנקודות החזקות שלך ואיתו תוכלי לגשת למאמן ולמדריך שלך וביחד איתם להגיע למסקנות שיעזרו לך להשתפר לקראת הסימולציה הבאה.

אל הלא נודע באמת אי אפשר להתכונן בצורה מלאה. למזלנו, את הבחינה הפסיכומטרית אנחנו מכירים. כל הידע והמידע נמצא בספרים וכבר נתקלת בו, ראית את כל סוגי השאלות, הסיווגים ודרכי הפתרון לאורך כל הקורס, לכן לפסיכומטרי - יש לך את כל הכלים להתכונן.

בהצלחה
נענה יוני 10, 2013 על-ידי חן רוזן (16,470 נקודות)
נערך יוני 10, 2013 על-ידי אהוד צלטנר

שאלות נוספות שיתכן שיהיו רלווטיות לשאלה זו

+3 הצבעות
2 תשובות
נשאל נובמבר 17, 2015 על-ידי איתי קיטאי (3,530 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובות
+2 הצבעות
1 תשובות
נשאל יוני 13, 2014 על-ידי ניר בכר (140 נקודות)
0 הצבעות
1 תשובות
נשאל נובמבר 20, 2013 על-ידי אלישבע יוסוביץ (390 נקודות)
הצבעה +1
0 תשובות
נשאל נובמבר 26, 2015 על-ידי משה שם טוב (130 נקודות)
...