שלום רחלי,
כמה דברים שיש לי להוסיף על התשובה הנכונה שקיבלת:
1. לא סתם שלב המרתון ארוך יחסית: ללמוד ולדעת את כל החומר זה רק חלק מהעניין בפסיכומטרי. זה לא מספיק. החלק הנוסף הוא לדעת לעשות בחינה פסיכומטרית מלאה, וזה כישור בפני עצמו שצריך לפתח ולהתאמן עליו. צריך לדעת לעמוד בלחצים, לתכנן נכון את אסטרטגית המענה על הפרק, לענות בצורה יעילה כמה שיותר, ולעמוד בעומס הקוגניטיבי של שלוש וחצי שעות רצוף כמעט של מבחן. לשם כך יש לך כמה וכמה סימולציות לעשות בכדי להתאמן עליהן, לתחקר היטב, וללמוד בעזרת המדריכ/ה שלך איך לנהל את עצמך טוב יותר בבחינה.
ככל שתעשי יותר סימולציות ותתכנני את הזמן שלך נכון, גורם הלחץ ילך ויפחת.
2. חשוב גם להבין, שגם אם למדת "מלא" ועברת על החומר, זה לא אומר בהכרח שהבנת אותו כמו שצריך. האם עשית שעורי בית ביעילות? האם כשלא הצלחת שאלה עברת ישר לתשובות או בררת בדיוק מה היית צריכה לעשות כדי לפתור? האם התייעצת לגבי דברים שלא הבנת, וניסית לפתור שוב את השאלות אחרי שהבנת? יש חשיבות לא רק לזמן שהקדשת ללמידה, שהיה כנראה רב, אלא גם לטיב הלמידה שנעשה בזמן הזה.
אם יש נושאים רבים שהרגשת שחדשים לך, כנראה שאלה נושאים שלא הבנת מספיק משעורי הבית. אחרי תחקור של בדיוק מה לא ידעת, לפי מה שחן תיארה- האם היה זה גורם הזמן, או שבאמת חסר לך ידע, חזרי אל המדריכ/ה שלך להתייעצות כיצד להשתפר בתחומים אלה.
ככל שיהיה לך יותר ידע ובקיאות בחומר, הסיכוי שתופתעי במבחן מבחינת תוכן ילך ויפחת.
חשוב לקחת את הזמן שנותר, ולהפנות את האנרגיות שלך לשיפור ובכיוונים חיוביים ובונים כדי להצליח כמה שיותר בבחינה, ובשביל זה המדריכים פה לרשותך.