מרתון כיתה אחוזים

+2 הצבעות
בבקשה אם אפשר הסברים מפורטים אני אשמח זה יחדד לי את הדברים יותר-

בספר המרתון כיתה- עמ' 142, שאלה 4 על אחוזים. נכון מן הסתם שלא נצטרך לחשב את כל האחוזים האלה בבחינה ב60 שניות. הבנתי שמדובר בשאלות דוד. אבל האם בהכרח המשפט זה שמי שמעלה ומוריד באותו אחוז תמיד מפסיד יהיה נכון לגביי אם הוא הוריד באחוזים במספרים שלא דומים למספרים שהוא הוריד בהתחלה האם עדיין הייתי יכולה להשתמש עם המשפט הזה? או שהיה אפשר להשתמש אם האחוזים היו מספרים שונים- להשתמש בפעם הראשונה שמי שמעלה בשלבים הוא יותר מרוויח ואז בגלל ששהוא מוריד אחוזים בשלבים הוא גם מצליח ואז זה היה יכול להיות תשובה 3.
העיקרון בשאלתי הוא האם המשפט הראשון הוא נכון רק מי שאני יראה שהמספר האחוזים הוא אותו הדבר?
נשאל יוני 10, 2013 על-ידי רחלי בוזגלו (660 נקודות)

תשובה אחת

0 הצבעות
אם הוא מעלה ומוריד באחוזים שונים הוא לא בהכרח יפסיד בכל פעם אך במקרה של השאלה הזו - הוא העלה והוריד בדיוק באותם האחוזים - כיוון שמדובר בכפל בין אחוזים ובכפל מתקיים חוק החילוף - אין חשיבות לסדר שבו מעלים ומורידים.

החשיבות היחידה היא כלפי האם היו אותם אחוזים בעלייה וגם בירידה.

שימי לב שוב כי מדובר בשאלה מתוך מרתון בית ולא מרתון כיתה.
נענה יוני 10, 2013 על-ידי חן רוזן (16,470 נקודות)

שאלות נוספות שיתכן שיהיו רלווטיות לשאלה זו

+2 הצבעות
1 תשובות
נשאל מאי 9, 2016 על-ידי אהרון שחר (270 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובות
נשאל מאי 2, 2016 על-ידי יהונתן ולנסיה (230 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובות
נשאל פברואר 23, 2016 על-ידי שירן ליבוביץ (140 נקודות)
+2 הצבעות
1 תשובות
נשאל פברואר 15, 2016 על-ידי יעל שפירא. (180 נקודות)
הצבעה +1
2 תשובות
נשאל אוקטובר 16, 2015 על-ידי טל בוטרטייג (320 נקודות)
...