דברו איתי
בחנו את עצמכם
בחנו את עצמכם אפליקציה חינם

קשיי אתחול שיעורי הבית

 איך להתחיל את שיעורי הבית כשלא ממש מתחשק?

בתור מורים אתם הרי יודעים שלא משנה כמה טוב תלמדו בכיתה, אם התלמידים לא יעשו את שיעורי הבית שקיבלו – אז כנראה שבבחינה הם לא יצטיינו. התלמידים שלכם חכמים ומבינים זאת לבד. ליתר בטחון הסברתם להם את זה. אולי אפילו "איימתם" עליהם עם ציון מגן בעייתי, אבל להפתעתכם גם זה לא עזר? יכול להיות שיש לתלמידים האלה קשיי אתחול. קשיי אתחול זו בעיה אמיתית שבעצם גורמת לאנשים לדחות ככל הניתן ואף להימנע מביצוע של משימות לא רצויות מבחינתם. אז בואו נתייחס ל-3 טיפים כיצד ללמד מי שיש לו קשיי אתחול, בכל זאת לגשת לשיעורי בית?

1. להתחיל שיעורי בית מהנושא החביב/קליל ביותר

אני מכיר תלמידים שהתחילו להתנדב לשטוף כלים בבית או מכוניות לשכנים בחינם, העיקר לא להתחיל את שיעורי הבית. מכיוון שבד"כ יש שיעורי בית במגוון נושאים – צריך להתחיל מהנושא החביב ביותר. ככה הרתיעה מכך מצטמצמת ומתחילים לשבת על שיעורי בית הרבה יותר מוקדם. מרגע שכבר התגברנו על קשיי האתחול והתחלנו לתרגל, לעבור לנושא "פחות חביב" זה פשוט בהרבה.

2. זה לא הכל או כלום

לפעמים יש לתלמידים כמות אדירה של שיעורי בית ותחושה שלא יספיקו/יעמדו בהכל ואז הם מרימים ידיים מראש. צריך להסביר שזה לא מצב של הכל או כלום. כל תרגול ושיעורי בית (גם חלקיים) מקדמים אותנו לעבר הידיעה וההבנה של החומר. תחושה של חוסר הספק יכולה להיות משתקת. תחושה של עשייה והתקדמות הן ממכרות ולכן אנחנו רוצים להתמקד בהן ולחשוב על מה שכן הספקנו ולא על מה שלא הספקנו.

3. לימודים בצוותא

היו לי תלמידים עם קשיי אתחול חריפים שלבד כמעט ולא עשו שיעורי בית. אם בשעה 17 הם היו אמורים להתחיל, הם התחילו בפועל שני רגעים לפני ארוחת ערב משפחתית (כי ידעו שיבקשו מהם להפסיק) ואחרי כן לא חזרו לשיעורי הבית. דאגתי בקורס לשבץ אותם בקבוצת למידה עם חברים. כל פעם נפגשו בבית של מישהו אחר או בכיתה פנויה. ה-10 דקות הראשונות הוקדשו לפטפוטים ואחרי זה התחילו ללמוד ברצינות ולאורך שעות. הם מסרו לי שבקורס פסיכומטרי למדו יותר ממה שלמדו ב-12 שנות לימוד וגם ההישגים שלהם שיקפו את ההשקעה המרשימה שלהם.

הידעת?

אנלוגיות הן המפתח לקבלה לאקדמיה. אנחנו דואגים לכם…

קבלו אפליקציית אנלוגיות במתנה!

· אחרון חביב

יש מורים שעושים שגיאה נפוצה ומייד מניחים שתלמיד שלא עשה שיעורי בית הוא "עצלן". כשתלמיד מתקשה ולא מצליח בנושא מסויים – זה מגביר את הרתיעה שלו משיעורי בית בנושא. אין המדובר על עצלות, אלא על פחד מכישלון (שבאופן אסבורדי דווקא תורם לכשלון). יש לבדוק האם אנחנו יכולים לשפר/לגוון את ההסברה שלנו או האם תלמיד זה מצריך השקעה מיוחדת כדי שיוכל למצות את היכולות שלו.

אולי יעניין אותך גם…

  • הטבות מהביטוח הלאומי לבעלי הפרעת קשב וריכוז

    בדרך להצלחה באקדמיה, צריכים סטודנטים לעבור לא-מעט מכשולים וקשיים לימודיים וגם כמה קשיים כלכליים שמתלווים לתקופה, כגון שכר לימוד, הוצאות מחייה, מגורים וצרכים לימודיים. כתוצאה מכך,…

    קראו עוד
  • לחיות עם הפרעות קשב

    זהו פוסט שכתבה יועצת לימודים ב-E.Z WAY על החוויות האישיות שלה כבעלת הפרעת קשב. " מה הכי נורא בלהיות עם הפרעות קשב? שאני לא מצליחה…

    קראו עוד
  • מפע"ם - טיפים חשובים

    איך להתכונן אם עוד לא קיבלתי את ההתאמות ועוד לא אושר לי מפע"ם? נבחנים שמגישים בקשה להתאמות לא בהכרח מקבלים את מבוקשם. בשל סיבה זו,…

    קראו עוד
  • חרדת בחינות בפסיכומטרי

    בואו נתייחס לפיל בחדר - חרדת בחינות בפסיכומטרי יש תלמידים שלא ממקסמים את היכולות שלהם בפסיכומטרי, עקב חרדת בחינות. בקורסים הייעודיים ללקויי למידה אנו עורכים…

    קראו עוד
מתלבטים? דברו איתנו

מה מעניין אותך ללמוד?

x
צור קשר ב-E.Z

מה מעניין אותך ללמוד?

* שדה מילוי חובה
x
Silence is Golden